Jędrzej

Jędrzej

Rok Produkcji:  1972

Model:  Convertible

Silnik:  351-4V Clevelant Cobra Jet

Historia:

Znaleziony i sprowadzony we własnym zakresie w 2018 roku, odebrałem go w trakcie trwania X OZM. Był w kolorze czerwonym z czarnym dachem. Urzekł mnie swoją fabrycznie bogatą listą wyposażenia, a także niepowtarzalnością w Polsce. Znam niemal jego każdą śrubkę, przywracanie do stanu fabrycznego trwa po dziś dzień, jednak ponownie jezdny stał się w 2021 gdzie wziął udział w CMR. W 2022 roku został przywrócony oryginalny kolor dachu, a także tapicerka wnętrza została całkowicie wymieniona. Detale, delate, detale to już się nigdy nie skończy !

Andrzej

Andrzej

Rok Produkcji:  1969

Model:  Mach1

Silnik:  (390)

Historia:

Historia mustanga i moja jest krotka. Bedac najpierw wlascicielem fastbacka 1967 z silnikiem 289  wiedzialem ze chce mustanga wiekszego i mocniejszego.

Mach byl kupiony od starszego pana z polnocy USA, ktory jako mlody chlopak jezdzil 428 scj. Kiedy po kilkuletnim uzytkowaniu karoseria 428 zaczela lekko podupadac kupil Mach 1 S-code jako pefekcyjnego dawce do swapa. Niestety do swapa nigdy nie doszlo, i tak samochody staly w garazu ponad 30 lat, czekajac na to by obydwa egzemplarze trafily na Polska ziemie i tutaj otrzymaly drugie zycie.

Paweł

Paweł

Rok Produkcji:  1966

Model:  Coupe

Silnik:   3,3 l (302)

Historia:

Mustang przypłynął do Ploski w ramach mienia przesiedleńczego.

Sprowadził go dośc młody Polak, który zupełnie nie czuł sentymentu do klasycznej motoryzacji.

Auto od ponad trzydziestu lat, należało również do Polaka, dziadka wymieninego wcześniej młodzieńca.

Podarowane wnukowi auto, przed podróżą do Polski, ponad rok służyło jako daily car, przemieżając codziennie ulice New Yorku.

Bonusem przy zakupie był dość obfidy segregator z dokumentacją, pokazująca naprawy, wymiany, uzupełnienia, kompletowane przez okres w którym Mustang był w garażu starszego Pana.

Mój Mustang to rzędowa “6” z trzy biegową, manualną skrzynią biegów i oryginalnie zainstalowaną klimatyzacją.

Początki jego posiadania były bitwą z myślami – czy nie powinien być to mocniejszy silnik, inny, lepszy system hamowania, itd.

Dziś, bardzo się cieszę iż nie zrobiłem żadnych modyfikacji silnika, skrzyni, układu jezdnego. Mustang jest dalej taki jak wtedy gdy w 1966 opuszczał fabrykę w Edison – New Jersey.