Na Forum – w tym miejscu: (2) Classic Mustang Rally 2022 – informacje – MUSTANG KLUB POLSKA
będzie link do ZAPISÓW na rajd – pojawi się o godzinie 20. Nie czekaj z zapisami ponieważ miejsca mogą się rozejść w ciągu paru minut.
Na Forum – w tym miejscu: (2) Classic Mustang Rally 2022 – informacje – MUSTANG KLUB POLSKA
będzie link do ZAPISÓW na rajd – pojawi się o godzinie 20. Nie czekaj z zapisami ponieważ miejsca mogą się rozejść w ciągu paru minut.
Relacja z III edycji CMR 2021
Dzień 3 – 20 sierpień 2021
Pobudka w sielskim klimacie okolic Hotelu Barczyzna, poranny spacer 😉 szybki przegląd aut przed wyjazdem, zasłużone śniadanie no i obowiązkowo SMS od organizatorów 😊 z terminem odprawy przed wyjazdem na kolejny etap rajdu.
Dzień trzeci wypełniony jest wielkopolskimi atrakcjami, które warto odwiedzić, będzie zarówno klimat przyrodniczy, historyczny, a wisienką na torcie będzie nie lada gratka dla fanów motoryzacji. Czas zaczynać!
Załogi nawigowane są do miejsca oddalonego raptem o 13km na północ od hotelu, to tutaj znajduje się plantacja lawendy „Lawendowe Zdroje”, która znajduje się niedaleko Czerniejewa, pomiędzy Wrześnią a Gnieznem. Lawendowa plantacja została założona w 2012r., wszystkie znajdujące się na niej rośliny zostały wyhodowane przez założycieli z nasion. Obecnie plantacja zajmuje powierzchnię 1 ha i liczy ok. 17 tyś. sadzonek.
Szczegóły dla chętnych na https://lawendowezdroje.pl/
Na załogi na miejscu czeka zwiedzanie plantacji, warsztaty z przygotowania lawendowego mydła – bomby kąpielowej, degustacja lawendowych lodów oraz na finał dyktando żeby czasem nikt się nie nudził. Pogoda dopisuje, nie jest ani za ciepło ani za zimno, nie pada … jeszcze …
Deszcz złapał załogi tego dnia już podczas drugiej konkurencji w Gieczu gdzie tym razem na uczestników czekają questy historyczne.
Giecz to współcześnie mała i spokojna wielkopolska wioska, będąca jednocześnie świadkiem niezwykłych wydarzeń sprzed 1000 lat, kiedy to znajdował się tutaj jeden z najważniejszych ośrodków państwa pierwszych Piastów, a w szczególności Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Dziś znajduje się tutaj rezerwat archeologiczny, gród i muzeum.
Zachęcamy do odwiedzenia tego historycznego zakątka Wielkopolski, pod niżej podanym linkiem znajdziecie wszystkie potrzebne informacje:
http://www.giecz.pl/index.php?go=muzeum_informacja_dla_turystow
Pierwsza połowa dnia za nami, załogi zasłużyły na dobry posiłek, ale trzeba będzie pokonać kolejne 50km żeby go zdobyć. Celem jest miejscowość Dolsk i ośrodek Villa Natura słynący między innymi z wyśmienitej kuchni.
Villa Natura to nie tylko miejsce na posiłek, jest tu mnóstwo miejsc noclegowych i atrakcji, nikt nie będzie się nudził.
Szczegóły na: http://villanatura.pl/
Dystans do przejechania w kolejnym etapie rajdu wynosi około 15km czyli w sam raz na poobiedni chill. Gostyń bo to jest miasto do którego udają się aktualnie załogi kryje motoryzacyjną perełkę nie tylko na skalę Wielkopolski ale całego kraju. Odwiedzimy jedno z najstarszych prywatnych muzeów motoryzacyjnych którego kustoszami są Jan i Maciej Peda.
Informacja ze strony muzeum:
Początki naszego Muzeum sięgają końca lat 60-tych. Wówczas mój Ojciec, Jan Peda dostrzegł stojącego w krzakach koło Śmigla Studebakera i zapałał do niego gorącym uczuciem. W 1970 roku miłość można było nazwać spełnioną bądź “skonsumowaną” – Ojciec nabył wymarzone auto. Natychmiast wziął się ostro do roboty i jeszcze w tym samym roku był na pierwszym rajdzie pojazdów zabytkowych w Warszawie…i tak się zaczęło. Gdy przyszedłem na świat w 1971 roku, byłem już dziedzicznie obciążony tą miłością do “starego żelastwa” wszelkiej maści.
W końcu lat 70-tych nasza kolekcja była już tak rozbudowana, że Ojciec musiał zbudować halę muzealną. Lata 90-te to czas powiększenia spektrum naszych zainteresowań o maszyny parowe, stare urządzenia rolnicze oraz fragmenty samolotów.
Staramy się ciągle o wzbogacanie naszej kolekcji, jak również o utrzymywanie eksponatów w dobrym stanie. Bierzemy udział w wielu imprezach propagujących starą motoryzację a także czasem nasze eksponaty występują w filmach.
Kolekcja rodziny Peda to wspaniałe samochody, motocykle i inne pojazdy. To tutaj użytkowane jest jedyne w Polsce przedwojenne Bugatti, model T40 z 1928 roku. Bardzo ciekawym autem jest też Willys-Overland z 1918 roku, który prawie od początku swojego istnienia znajduje się w Polsce. Samochód trafił do kolekcji z obszaru Górnego Śląska. Ciekawostką jest fakt, iż autem tym jeździła amerykańska misja wojskowa nadzorująca tak zwany plebiscyt na Śląsku. Po plebiscycie Amerykanie sprzedali pojazd Polakom. Takich „smaczków” jest tu wiele, a gospodarz to urodzony pasjonat, przedstawiający historie posiadanych pojazdów w arcy ciekawy sposób, moglibyśmy tak w nieskończoność! (opinia uczestnika płci męskiej, być może płeć piękna ma inne zdanie odnośnie „nieskończoności”).
Po opuszczeniu Gostynia załogi udały się w kierunku finalnej bazy noclegowej, którym jest Hotel Sułkowski w Boszkowie. Organizatorzy postanowili odpuścić załogom testy w trakcie drogi, z uwagi na ulewę, która towarzyszyła nam przez większość trasy. Klasyczne Mustangi zdecydowanie nie lubią takiej pogody, często nieprzewidywalne zachowanie klasyków, dziwnie działające wycieraczki czy w niektórych autach opony przeznaczone raczej do postoju, to rzeczy które wymagają dużego skupienia i koncentracji.
Obyło się bez przygód, aczkolwiek Załoga nr 19 już do Gostynia dojechała na lawecie – w Mustangu Convertible z 66 wysiadł układ kierowniczy. Ekipa serwisowa spisała się tutaj na medal, organizując błyskawicznie odpowiednie części, warsztat oraz transport auta do Boszkowa już po zabiegach serwisowych w pełni sprawne!
Po zameldowaniu, chwili wytchnienia oraz kolacji jak zwykle przyszedł czas na rozmowy przy bagażnikach. Uczestnicy nieświadomi co będzie działo się kolejnego dnia już planują relaks przy hotelowej plaży. Rozczarowanie, zdziwienie, a może po prostu skrzywione miny w sobotę rano będą niezapomnianym widokiem.
c.d.n.
Relacja z III edycji CMR 2021
Zaczęło się jeszcze w 2019 roku kiedy to zaraz po zakończeniu II edycji Classic Mustang Rally został ogłoszony termin kolejnej edycji w sierpniu 2020. A potem wszystko się … rypło i pandemia pokrzyżowała organizatorom szyki. Uczestnicy musieli zatem czekać 2 lata na kolejne przygody.
Trasa rajdu została poprowadzona przez Wielkopolskę, od jej wschodniej części zaczynając na jeziorem Licheńskim gdzie bazą rajdu był Hotel Stara Gorzelnia aż po część zachodnią z metą w Boszkowie nad jeziorem Dominickim.
Dzień 1 – 18 sierpień 2021
Załogi zjeżdżały się już od wczesnych godzin popołudniowych, pogoda była wymarzona, nie za ciepło, idealnie. Otwarcie rajdu wraz z oficjalnym powitaniem każdej załogi odbyło się o 19 gdy większość już dała radę dojechać. Wręczenie pakietów startowych, kolacja i integracja przy bagażnikach – to już tradycja, były pogaduchy, śpiewanie, wszystko!
Wieczorne szanty przy gitarze, dyryguje jak zawsze Radek reprezentujący załogę nr 21. Wzorem pomorskich spotkań w Mustce na tą okoliczność dla nieogarniętych przygotowane zostały również śpiewniki – old school style.
Dzień 2 – 19 sierpień 2021
To pierwszy dzień przygody na drodze, to pierwszy dzień z zadaniami dla załóg oraz atrakcjami Wielkopolski.
Zaraz po śniadaniu w hotelu Stara Gorzelnia pakowania i pierwsza rajdowa odprawa wszystkich załóg. Początki są trudne, załogi jeszcze nie wprawione w bój o czołowe miejsca ale czas ruszać w trasę!.
Pierwszy przystanek Mikorzyn i rejs po lokalnych jeziorach – ślesińskim i mikorzyńskim. Po ustawieniu naszego stada na terenie hotelu Wityng w Mikorzynie załogi udają się na przystań gdzie czeka już lokalny statek Dziwożona.
Rejs sielanką nie był, załogi zgłębiały wiedzę na temat lokalnej gwary ślesińskiej, a zdobyta wiedza była skrupulatnie weryfikowana przez organizatorów. Czyżby idealny początek dnia? Pogoda dopisuje, w miarę ciepło, słońce świeci, lekki wiatr, czas na kolejne wyzwania!
Na parkingu hotelu Wityng ekipy CMR 2021 przywitali również gości z lokalnego Konińskiego Stowarzyszenia Sportowego MUSTANG, to drużyna koszykówki na wózkach, która gra już od prawie 10 lat. Dziękujemy za wizytę i życzymy wielu wygranych!
Po szybkiej kawie, załogi ruszają dalej, tym razem zobaczyć kolejne jezioro, nie do końca zwykłe. To Jezioro Turkusowe, które ma zielonkawo-niebieską barwę, od której wzięła się jego nazwa. Jest pozostałością po odkrywce węgla brunatnego w lokalnej kopalni. Jezioro powstało w latach 70. XX w., gdy wyrobisko zostało zalane wodą. Do jeziora odprowadzane były odpady z elektrowni, a w wyniku ich mineralizacji woda przybrała turkusowy kolor. Kąpiel w zbiorniku jest zabroniona z powodu silnie zasadowego odczynu wody.
Nie mogło również zabraknąć szybkiego przystanku przy „małej” koparce 😊
Piloci nagle dostają kolejnego SMSa – czas ruszać dalej. Tak, ten dzień jest bardzo bogaty w różne atrakcje – kolejny przystanek załogi zaliczają u lokalnych pszczelarzy – manufakturze miodów pitnych Miodosytnia (www.imbirowicz.pl). To kolejna porcja wiedzy … i kolejna jej weryfikacja.
Była również chwila na krótką sesję zdjęciową pilotki załogi nr 13 😊
I w końcu przychodzi czas na lunch w Maritówce! Chwila oddechu dla wszystkich załóg, trochę wolnego ale nie za dużo – organizatorzy dobrze wiedzą, że to rozleniwia 😉 a przecież to dopiero półmetek tego dnia.
Maritówka to działająca w okresie wiosenno-letnim miejscówka w plażowym klimacie z wieloma food-truckami, w których można się posilić na różne sposoby, od pizzy przez burgery po krewetki. Niesamowity klimat, polecamy!
Po zaparkowaniu aut załogi mogą otworzyć wręczone podczas porannej odprawy koperty, które zawierają specjalnie przygotowane na tą edycję CMR banknoty o dość wdzięcznej nazwie „oktany” – to dzisiaj tutejsza waluta!
Kolejnym przystankiem na trasie pierwszego dnia III edycji CMR jest królewskie miasto Gniezno i wystawa naszych Mustangów na gnieźnieńskim rynku. Załogi jednak nie dostaną kolejnej dyspensy na kawę i ciacho, a zostaną zagonione do pieszej eksploracji pierwszej stolicy Polski. Wygrywa załoga, która odnajdzie wszystkich króli oraz wszystkie króliki. Poza tym po lunchu w Maritówce dobry spacer wszystkim się przyda 😊
Nagrodą za wyczerpujące zmagania w Gnieźnie jest … brak zadań na ostatnim etapie rajdu, oprócz jednego – dojazdu do bazy w Hotelu Barczyzna (www.hotelbarczyzna.pl), skąd kolejnego dnia wyruszymy dalej.
c.d.n.